Інклюзивна освіта
Дитина з особливими освітніми потребами – це особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її прав на освіту.
Закон України «Про освіту»
Інклюзивна освіта - це освітня система, ключовою ознакою якої є доступність одержання освітніх послуг на основі врахування людського різноманіття.
ЮНЕСКО визначило категорії дітей з особливими освітніми потребами (16 категорій), які розділені на 3 групи:
- діти, для яких труднощі в навчанні зумовлені інвалідністю, яка виникла через психофізичні вади;
- діти, для яких труднощі в навчанні не пов`язані з відхиленням у розвитку;
- діти, для яких труднощі в навчанні зумовлені соціальними причинами.
Чимало українських дітей належать до названих груп, а значить, потребують особливих освітні потреб.
2-А клас інклюзивний клас Лавренчук Катерина Василівна Кваліфікаційна категорія "спеціаліст І категорії" |
4-Б клас інклюзивний клас Терепа Світлана Пилипівна Кваліфікаційна категорія "вчитель вищої категорії" |
9-Б клас інклюзивний клас Краєвська Олена Володимирівна Вчитель англійської мови Кваліфікаційна категорія "вчитель вищої категорії" |
Асистент учителя Литвинюк Тетяна Ігорівна |
Асистент учителя Шитова Тетяна Василівна |
Асистент учителя Ружицька Тетяна Валеріївна |
Державна політика в сфері інклюзивної освіти
Діти з особливими потребами в закладі освіти
Індивідуальний маршрут дитини з особливими освітніми потребами
Оголошення для батьків від інклюзивно-ресурсного центру
Організація інклюзивного навчання
Основні нормативні документи щодо організації інклюзивного навчання
Перелік документів із організації інклюзивного навчання
Реалізація компетентнісного підходу до навчання осіб із ООП
Соціально-психологічний супровід
Співпраця вчителя й асистента вчителя